Lev Rubinštejn: Zemřel básník a kritik Putinova režimu, srazilo ho auto

[ad_1]

Lev Rubinštejn v posledních letech vystupoval proti režimu prezidenta Vladimira Putina, když se zastával utlačované opozice, veřejně odsuzoval pošlapávání práv sexuálních menšin a od roku odsuzoval počínání režimu vůči Ukrajině.

„Můj tatínek, Lev Rubinštejn, dnes zemřel,“ napsala básníkova dcera na svém blogu.

Rubinštejn zahájil svou literární kariéru v 60. letech minulého století a známým se stal jako zakladatel a významný představitel moskevské konceptualistické umělecké školy.

„Lev Rubinštejn zemřel. Byl básníkem, klasikem moskevského konceptualistického hnutí, svobodným občanem, empatickým a přemýšlivým pozorovatelem a ostrým popisovatelem několika období, kterými Rusko v jeho životě prošlo. Pro mnohé nebyl Rubinštejn jen tvůrcem způsobu a jazyka popisu, ale byl jazykem. Rozechvěle poetický, bystrý a ironický, sám byl způsobem, jak vnímat svět. Mluvíme, mluvili jsme a budeme i nadále mluvit Rubinsteinovým jazykem,“ uvedl na sociální síti X profil Memorial.

„Rubinštejn nebyl zatčen ani mučen, nebyl otráven ani perzekvován v Rusku v době války na Ukrajině. Jeho tragická smrt v lednu 2024, právě v předvečer dvouletého výročí katastrofy, se však zdá být hořce symbolická. Dnešní Rusko nemá místo pro svobodné občany a nezávislé básníky.,“ poznamenává profil, který dodává: „Básník, který mnohokrát přežil sám sebe, nemohl prožít Putinovo Rusko.“

Ukrajinská protivzdušná obrana sestřelila raketu nad městem Kryvyj Rih v Dněpropetrovské oblasti, informoval dnes oblastní guvernér Serhij Lysak. Napsalo o tom zpravodajství The Kyiv Independent.

V Davosu se dnes sešli zástupci osmi desítek států včetně zemí skupiny G7, členů Evropské unie a řady mimoevropských zemí. Jde o již čtvrté takové jednání uspořádané Ukrajinou, která už bezmála dva roky čelí ruské agresi. Hlavním tématem jednání jsou otázky spojené s výměnou válečných zajatců a navrácení ukrajinských dětí unesených do Ruska.

Čína se musí zapojit do úsilí o ukončení ruské války na Ukrajině, řekl dnes švýcarský federální rada Ignazio Cassis na tiskové konferenci v Davosu. „Čína hraje významnou roli. Musíme najít způsoby, jak na tom s Čínou spolupracovat,“ řekl Cassis po schůzce vrcholných diplomatů, kteří se sešli v Davosu na Světovém ekonomickém fóru, aby diskutovali o ukrajinském mírovém plánu. Informoval o tom The Kyiv Independent.

Zobrazit celý online

[ad_2]

Source link